דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


4 הערות והארות בנוגע לשוק הרכב בארץ 

מאת    [ 09/10/2012 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 2806 פעמים ]

שלשום שודרה כתבת תחקיר מקיפה בתוכנית "המקור" של ערוץ 10 בנושא שוק הרכב הישראלי.

הכתבה באה לענות על השאלה מדוע מחירי הרכבים בישראל כל כך יקרים ביחס למחירם במדינות אחרות, לעתים בהפרשים של עשרות אחוזים.

הכתב ישראל רוזנר ראיין לצורך הכתבה את בכירי ענף הרכב בישראל, ביניהם יוסי דהן (מבעלי חברת אלדן), צבי נטע (מנכ"ל סוזוקי), השמאי ובעל מחירון הרכב יצחק לוי, שר התחבורה ישראל כץ ועוד רבים וטובים.

הכתבה מנתה מספר כשלים בנוגע לשוק הרכב, כמו גובה מס מהגבוהים בעולם (בין 113-128 אחוזים), הריכוזיות הגבוהה והתחרות הנמוכה בין יבואני הרכב (שחלקם גם שולטים בחברות ליסינג) והשיטה בה פועלות חברות הליסינג, שמוכרות במחיר מופחת רכבים יד ראשונה, למרות שהם רכבים חדשים לכל דבר, כשהרווח שבין ההנחות שהן מקבלות מהיבואנים לשווי הרכב במחירון – הוא הרווח שלהן.

הכתבה אכן עסקה בבעיות האמיתיות של ענף הרכב, אך יש לי מספר הערות והארות על חלק מהציטוטים בה:

"אנחנו חיים מהפראיירים"- צבי נטע, מנכ"ל סוזוקי, מתייחס ללקוחות הפרטיים

פשוט לא נכון. היבואנים אכן מרווחים ממכירות לפרטיים יותר מאשר כשהם מוכרים לחברות הליסינג. אבל בהתחשב בכמויות ובעלויות הפרסום הנחסכות מהיבואנים, רכישות חברות הליסינג מפיקות רווחים ניכרים ליבואנים.

הרווח מכל כלי רכב הוא כה גבוה שגם הנחה של 20% מאפשרת ליבואן להרוויח אלפי ש"ח נוספים.

"הצרכן הפרטי מסבסד את הלקוחות הגדולים"- ישראל רוזנר, הכתב.

לא מדויק: בכל תחום של רכש ההתנהלות דומה: הגדולים מקבלים הנחות יותר מהלקוחות הקטנים. זה מקובל, וההגדרה כי מדובר ב"סבסוד" איננה מדויקת.

"שוק הרכב דומה לסלולרי"-ישראל רוזנר, הכתב.

בהחלט נכון, אבל לא כשמדובר על היבואנים, אלא על חברות הליסינג. חברות הליסינג נשחקות "עד דק" על מנת להשיג לקוחות בשוק כה תחרותי, בדיוק כמו חברות הסלולר. הנהנים הם הצרכנים- לקוחות הליסינג.

מעבר ללקוחות הליסינג התפעולי, מתחזקת זרימת לקוחות פרטיים לליסינג הפרטי, המאפשר גם להם ליהנות מהעסקות המצוינות שניתן למצוא שם.

"היבואנים מרווחים הון עתק" – ישראל רוזנר, כתב.

בהחלט נכון, וזה קורה בעידוד משרד האוצר. בחלק גדול מכלי הרכב, מחיר המחירון משקף רווח של כמעט 100% על עלות המקורית של כלי הרכב. נכון שישנו מיסוי דרקוני, אבל אחרי חישובי המס, הרווח הגולמי הוא גבוה מאוד והאוצר עם תקנות המיסוי הירוק – אך ורק העצים אותו

אבי הורוביץ יזם את פעילות הליסינג התפעולי בישראל ומשמש כיועץ ליסינג.

טל: 050-5332449
Horowitz.advisors@gmail.com.

 

אבי הורוביץ, מיסד הליסינג בישראל, משמש כיועץ בתחום הליסינג ללקוחות עסקיים ופרטיים החברה נותנת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי פיננסי וטכני גם בענף זה כמו ברבים אחרים בארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב